Svar på frågestunden, Matilda

Jonna :

Har ni egna hästar? Nej bara medryttarhäst/sköthäst, Skorpan.

Hur länge har ni bloggat? Lite mer än en vecka på denna bloggen, men jag bloggade på min egna innan.

Är ni rädd för ngt inom ridningen? Nej, gillar inte att hoppa riktigt högt men jag är inte rädd för det.

Vilken är eran favoritgren inom ridning? Deffenitivt hoppning, men är kul att rida dressyr också, när det går bra.



Varför började ni rida?
För att det varkade vara en cool sport, och såklart för hästar är världen bästa djur, (fast det visste jag ju inte då) söta är de också.

Hur många tävlingar har ni varit med i? Jag har tävlat 3 gånger och det var flera år sen, allihopa på Aldo (r.i.p). Gillar inte att tävla och kommer nog aldrig göra.

Vilka tävlingsgrenar har ni tävlat i? Bara hoppning :)

Om ni hade fått en egen häst och det hade varit en fjording, hade ni ändå velat ha den eller fortsatt ha era sköthästar/medryttarhästar? :) Jag vet faktiskt inte, visst fjordningen verkar lockande men jag vet inte om jag hade kunnat slita mig från Skorpan, men jag tror faktiskt att jag hade valt fjordingen, för vilken hästtjej vill inte ha en egen häst? ;)


Amanda:

This or that

häst eller ponny
hoppning eller dressyr
paddock eller ridhus
uteritt eller dressyrpass
trav eller galopp
oxer eller räcke
pyssla med hästen eller rida
tävling eller träning
ridskola eller privat
brun häst eller svart häst


Sanna:

Om ni hade fått välja en häst i världen, vilken skulle det varit då? Ingen aning, hade nog valt de hästarna/hästen jag rider nu. Skorpan.



Rider någon annan i er familj? Nej, inte nu. Min mamma red lite när hon var liten för de hade hästar hemma på gården. Ludde har ju också testat att rida eller så, men inte så som jag rider! :)


Clara:

Hur långt är det till stallet där era medryttarhästar står? Fin blogg<3: Det tar 15 minuter med bil att köra dit där dee står på vintern, alltså har aldrig cyklat eller så, vet inte hur många mil, men 1-2 mil.
Där de står på sommaren tar det 10 minuter att köra bil till :)


katrina:

Vilka hästbutiker brukar ni mest handla på? Blir mest hööks, vill lixom inte lägga huuur mycket pengar på saker jag blir smutsig i och på. :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu