Skvallerbloggar hit och dit

Har bara funderat ett tag på en sak, dessa skvallerbloggar. Visst är de roliga att läsa? Men blir det för mycket?
Jag kan tycker det ibland, vissa har en måtta där skvallret är helt okej, som t.ex. ponnysanning, den är den största skvallerbloggen i hästvärlden. Helt okej skvaller och blir inte för mycket.

Men sen kommer vi till andra skvallerbloggar där skvallret helt plötsligt börjar övergå i elaka påhopp och dumma kommentarer. Jag kommer inte nämna några bloggar och bloggnamn här, då de inte ens är värda att nämnas, varesig här eller på en stor blogg.

Jag menar, vad är det roliga i att sitta och kommentera och håna storbloggare som gör fel eller råkar skriva fel. Vad får ni ut av detta? En stor blogg? Skulle knappast tro det, vem vill sitta och läsa elakt skvaller som någon samvetslös person har förvrängt till något värre än vad det är egentligen? Ingen, inte några personer med vett i alla fall.

Jag tycker att skvallerbloggar är superkul att kolla på, för att få en sammanfattning av vad som pågår i hästvärlden. Men det måste hållas på en vettig nivå, där ingen blir krängt eller hånad. Ställer mig själv frågorna då jag hittar en sån blogg: 'Vad har denna personen/dessa personerna för liv?'. Vad gör ens liv så tråkigt så man sitter och skriver dumma saker om andra personer? 'Har denna personen/dessa personerna ett behov av att trackasera andra människor, samtidigt som man gömmer sig bakom en datorskärm?' 'Hade denna personen/dessa personerna vågat stå och säga allt det som de skriver på sin blogg, i verkligheten?'

Jag drar min slutsats att nä, det hade dom inte. Jag skulle inte tro att de personerna som sitter och skriver skit på sin blogg om andra oskyldiga människor hade vågat säga det face2face. Så därför tycker jag dessa bloggar är så sjukt onödiga att det inte finns, fattar inte ens hur man får idéen att skriva så om andra folk.

Detta är vad jag tycker, tål såklart kritik om vad ni tycker, men ville bara skriva av mig då jag funderat och funderat...

Kommentarer
Postat av: Bella Davis

Jo tack samma här =) har du haft för dig idag då? kram =)

2011-12-13 @ 00:21:31
URL: http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu