Gårdagens ridpass

Godmorgon, hann inte blogga igår för jag ville lägga mig tidigt. Har sovmorgon idag så jag passar på att skriva gårdagens ridpass nu.

Vi hoppade med 3 hinder, 2 räcken och ett kryss. Riktigt kul! Hade fina Buster igår också, han är BÄST på att hoppa!!
De två andra hoppade runt 50, johanna 70 typ, i slutet fick jag hoppa som högst 85/90 för Buster hoppar typ ALLT, bara man driver lixom :)

Fick även kommentaren av min ridlärare att jag hade en hoppsits som en gran prix ryttare :D
Inte för jag skulle tro det men har jag denna sitsen då? :o :

Man bara: 'jaha, tack :D'

Haha, gör lite som amelia utvärdera i måndags:

Häst: Buster

Ryttare: Matilda Danielsson

Tränare: Simon

Övning:

Detta är sista gången vi hoppa banan, han ändrade den lite innan.

Det här gjorde jag bra: Bra sits i språnget och bra eftergift. Höll in honom bra innan vi började hoppa då han var pigg och lite het eftersom det skulle vara hoppning ;)

Det här ska jag träna mer på: Skänkla på precis innan språnget så han får mer kraft och även fram med tårna (!!!)

Såhär kändes hästen: Riktigt pigg i början för han älskar att hoppa, men sen kändes han lugnare.

Övrig utvärdering: Det kändes bra alltihopa och han bjöd jättefin över hinderna!

Har ingen bild, tyvärr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu