Gårdagens ridpass

Häst: Buster/Geisha (hade buster först, men hon andra klarade inte av Geisha så jag fick rida henne istället)

Tränare: Simon

Ryttare: Matilda

Övning: Asså, ska jag vara helt ärlig kommer jag inte ihåg, vi red mycket svängningar och snett igenom och sånt nivet. Sen avslutade vi med slalom typ.

Så gick det: Det gick super med Buster men såklart så ska jag byta häst till sura kärringen Geisha. Hon vägrade gå fram, då fick hon ett rapp men såklart så ska hon sparka bakut då. Var nära på att ramla av en gång menmen...

Såhär kändes hästen: Buster kändes mjuk och följsam, riktigt bra. Medan Geisha kändes ovillig och trög i början. Hon blev bättre sen, då hon i alla fall höll galoppen på volten. -.-

Detta gjorde jag bra: Jag drev bra och själv kände jag att mina skänklar var bättre :D

Det här kan jag göra bättre: Korta tyglarna och vara bestämd och snabb med att säga ifrån när jag känner att hon ska stanna.

Övrig utvärdering: Helt okej ridlektion med vanliga övningar och sådant. Kanske lite tråkig men det är sista gången nästa gång då ska vi ha gymkana, så det är helt okej! :D

Note to self: Gör dagens ridpass samma kväll, annars glömmer du!





Men visst är hon fin ändå, lilla busponnyn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu