20-10 saker du inte visste om mig och min ridning

Kunde inte skriva igår så skriver denna nu^^

1. Den första hästen jag satt på satt jag på när jag precis kunde sitta^^ Det var min mammas mosters galoppör, som mamma har tävlat. Hon har varit jockey när hon var lite yngre.

2.
Jag har varit på ett galoppläger där jag blev veckans jockey.

3. När jag var liten (ca 6 år) så var jag rädd för att galoppera,, och jag hade ångest för att galoppera på ridlektionerna.

4. Min första favorithäst på ridskolan var en c-ponny som hette Goldy Star,, men kallades Gullan^^ Jag älskade henne för att hon var så seg och ville inte galoppera X)

5. Innan hatade jag hur jag red,, men nu är jag nöjd!

6. Jag har haft 6 medryttarhästar och en sköthäst,, den första var en grannes shettis som hette Smulan. Ingen kunde gå nära henne för hon var så sur,, men jag kunde hoppa upp på henne barbacka i hagen utan utrustnig,, uatn att hon brydde sig. Vi hade ett speciellt band^^

7. Jag har blivit kallad hästviskaren många gånger och förstår hästar väldigt mycket.

8. Jag rider allra helst svåra, bråkiga och heta hästar och har en stor förkärlek till hästar som ingen annan förstår sig på eller tycker om. Som Michelle^^

9. Jag älskade att mocka innan,, men nu är det skittungt... Men jag älskar att göra det för att hästen ska må bra och ha det fint^^

10. Jag vet vad jag ska skriva mer,, men kanske... Jo, jag älskar när hästar har lite ovanliga färger som tigrerad, skäck, rödskimmel osv^^

Haha, kunde inte komma på så bra saker,, men det är alltid något,, hörs senare,, puuussss(L)



Älskade(L)


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Roligt inlägg! :D

2011-12-12 @ 20:48:28
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu