12 – Varför hästar får mig att må bra

Nu är jag hemma efter en förlust men med färgat hår, typ.

Här kommer dag 12:
Jag har alltid tyckt hästar är otroliga och speciella djur. De är så mäktiga och stora. Att ha kontroll över flera hundra kilo kött,blod,energi,vilja,egenskap,&massa massa mer kräver sitt tålamod och vilja.

Det är just det som jag tycker är så häftigt och det får mig att må bra på det sättet att de ofta gör som man vill och förstår en. Bandet mellan häst och människa är speciellt och en häst kommer ihåg en männsika som har behandlat den bra länge.

De får mig även att må bra eftersom de är så helt underbara och gosiga djur. Stora (oftast), snälla(oftast), mysiga(oftast) och bara helt awesome!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu