Åsikt om väst och hjälm

Tänkte skriva min åsikt om väst och hjälm här nu.
Jag kan ju börja med att jag själv rider med hjälm (såklart) och väst när jag rider på ridskolan, alltid! Men när jag då är i stallet så blir det lite halvdant därför att jag tycker min väst är så klumpig att ha under min vinterjacka (som är ett måste när man rider ute).

Men självklart är hjälm ett måste i min värld, tror inte jag har ridit ett helt 'ridpass' utan hjälm. Det är ju inte ett alternativ för mig. Dels så får jag inte och dels så vill jag inte rida utan hjälm, det är bara idiotiskt.

Sen till det här med väst; ett måste för många, även mig. Jag får faktiskt inte rida utan väst även fast mina föräldrar vet att jag har ridit utan såklart och det blir automatiskt mitt problem om jag inte använder väst och något händer. Även om de har ansvar för mig så får jag stå för konsekvenserna om jag gör något dumt som jag egentligen inte ska göra. 


Utan väst

Gamla västen

Denna västen, ser ni så klumpig den ser ut? 

Jag vet att det finns måånga ryttare där ute som inte rider med väst och som inte över huvud taget tänker tanken att rida med väst. Men klart cred till er som är förebilder och använder väst oavsett träning eller tävling, en av de jag vet är Linn Olsson som på de flesta bilder jag sett rider med väst!

Sen kan jag hålla med om att vissa västar inte är de bekvämaste och smidigaste som denna jag hade innan:


'ungefär såhär ser den ut'

Haha, så himla klumpig och ful, men den var säker i alla fall och det var det viktigaste och dessutom så fick jag den för ungefär 4-5 år sen, så den är välanvänd så att säga..
Men i början av sommaren (eller var det förra hösten? :o ) så fick jag en annan som är myycket bättre och som jag tror de flesta använder?



Himla skön men kan vara klumpig under jacka somsagt och då är det lätt att vara lat och rida utan som kan hända mig, men jag får väl skärpa mig antar jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu