words

Ridning ändrar "jag önskar" till "jag kan".
"Håll tyglarna som en duva. Inte för hårt, då kvävs den
, inte för löst, då flyger den sin kos."
Hästar är som luft
utan dom kan man inte leva
Om du är så duktig att du kan rida rätt med hjälptyglar,
är du så duktig att du inte behöver dem.
"Om förhållandet bygger på förtroende,
lyder hästen även utan bett och tyglar."
"Du kan inte lära någon dansa med spö och sporrar."
Ridning förvandlar "jag vill" till "jag kan
Några ordspråk att tänka till om:


"Håll tyglarna som en duva. Inte för hårt, då kvävs den, inte för löst, då flyger den sin kos."

Hästar är som luft utan dom kan man inte leva

Om du är så duktig att du kan rida rätt med hjälptyglar,  är du så duktig att du inte behöver dem.

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

"Du kan inte lära någon dansa med spö och sporrar."

Ridning förvandlar "jag vill" till "jag kan" 





make gif animation

Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. hon e min lilla ögonsten. Men hon tkr d e så trist att gå i sjukhage. =(

2011-11-14 @ 20:05:37
URL: http://nellieberntsson.se
Postat av: Hugooliwia

I really enjoyed it. You have done a great job.

2012-01-18 @ 10:29:02
URL: http://hugooliwia.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu