03 – Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

En vanlig vardagseftermiddag/kväll:
Hämtar Skorpan
Ställer in henne i sin box
Tar ut hennes sadel, träns, ryktlåda, min hjälm, reflexer osv.
Ställer ut Skorpan i gången och ryktar
Sadlar, tränsar, tar på mig mina saker
Leder ut henne 
Tillbaka i stallet: Ställer henne i gången
Ryktar, sadlar och tränsar av henne
Ställer in henne i sin box
Plockar undan alla saker från gången
Lägger upp mat till alla hästarna
Tar in alla hästarna
Medan hästarna äter brukar jag ibland blötlägga ny mat
När de ätit upp: Tar ut Majsan i gången
Hämtar rullebör, grep, räfsa
Mockar hos henne
Tar in henne i sin box igen
Tar ut Emil i gången
Mockar hos honom
Tar in honom
Tar undan rullebör och andra saker
Sopar stallgången
Gosar, gosar, gosar
Lägger in halm hos hästarna
Släcker och haspar i stallet och sen åker hem

Vet inte riktigt om jag har glömt något eller så, men ni fattar principen? :)

Och som Amelia skrev, ska jag skriva min vardag så hade det bara varit, vakna, klä på mig, äta, fixa mig, skola, hem, hästarna/träning/vänner, dator/tv, duscha, fixa mig, byta om, sova ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka för att komma ihåg dig

E-postadress: (publiceras ej för andra)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu